پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228906
حذف کنکور يک شبه و يک ساله اتفاق نمي افتد/ هماهنگي با آموزش پرورش
تاریخ انتشار : 1396/09/28 09:57:05
نمایش : 1531
معاون آموزشي وزارت علوم گفت: حذف کنکور يک فرآيند تدريجي است و يک شبه و يک ساله نمي توان اين فرآيند را عملياتي کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مجتبي شريعتي نياسر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: حذف کنکور يک فرآيند تدريجي است به اعتقاد من اصل حذف کنکور نيز اصل صحيح است اما يک شبه، يک ماهه و يک ساله نمي توان اين فرآيند را اجرا کرد.

وي افزود: اين فرآيند بايد به صورت عملياتي اجرا شود بنابراين زمان بر است و نياز به هماهنگي با برخي دستگاه ها دارد.

معاون آموزشي وزارت علوم تاکيد کرد: آموزش و پرورش دستگاهي است که بايد بخش مهمي از هماهنگي را انجام دهد چرا که خوراک اصلي و ورودي هاي اصلي دانشگاه هاي ما از آموزش و پرورش است.

شريعتي نياسر گفت: آموزش و پرورش به دليل قدمت طولاني کنکور دانش آموزان را در مقطع سوم دبيرستان براي کنکور آماده مي کند البته اين روند طبيعي و درست است چرا که با شرايط فعلي بايد دانش آموزان مستعد آماده موفقيت در کنکور باشند.

وي عنوان کرد: بنابراين اگر بخواهند سياست ها براي کنکور سراسري تغيير کند و حذف شود به طور حتم اين روند زمان بر است بايد با آموزش و پرورش هماهنگي صورت گيرد.

معاون آموزشي وزارت علوم خاطرنشان کرد: براي حذف کنکور از اکنون بايد براي سه تا چهار سال آينده برنامه ريزي شود چرا که دانش آموزان بايد بدانند در يک مقطع زماني کنکور حذف خواهد شد.

شريعتي نياسر اظهار داشت: اميدواريم بتوانيم نظام کنکور را اصلاح کنيم. دوره دبيرستان دانش آموزان ۴ سال است بنابراين دانش آموزان از ابتداي ورود به دبيرستان بايد مطلع باشند که با رويکرد کنکور و تست زني نبايد درس بخوانند بلکه بايد به مباحث درسي عميق تر بپردازند.

وي گفت: بنابراين روش آموزش دانش آموزان از ابتداي ورود به دبيرستان نيز بايد تغيير کند تا دانش آموزان دغدغه کنکور نداشته باشند و در فضاي راحت تري آموزش ببينند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html